Liity jäseneksi!

Liity Tehyyn! Olet tekemässä viisasta ratkaisua!

Oletpa sitten opiskelija, toista  alan tutkintoa suorittava tai vasta valmistunut sosiaali- ja terveysalan ammattilainen tai liiton vaihtaja, olet tervetullut joukkoomme.

Jäsenenä Sinulla on käytössäsi työpaikkasi luottamusmies, joka auttaa Sinua kaikissa työsuhdettasi koskevissa asioissa. Työaika, palkka, vuosiloma, sairausloma tai vastuuasiat, kuuluvat luottamusmiehen toimenkuvaan. Tehyllä on käytössää päivystyspuhelimet, mikäli työpaikallasi ei ole luottamusmiestä. Tehy kouluttaa luottamumiehet ja he ovat itsekin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia.

Työsuhteen erimielisyyksissä Sinulla on mahdollisuus saada Tehyltä oikeusapua. Jäsenenä saat myös ammatissasi välttämättömät vakuutukset. Tehyn vakuutusturva on kattavampi kuin työnantajalla.

Palkkatyössä olevan Tehyn ammattiosaston jäsenen jäsenmaksu on 1,1 % bruttopalkasta. Itsenäisenä ammatinharjoittajana tai työllistävänä yrittäjänä jäsenmaksusi on 12 euroa kuukaudessa, mikäli toimit samanaikaisesti palkansaajana ja yrittäjänä, on jäsenmaksusi 1.1%, kuitenkin vähintään 12 euroa kuukaudessa. Päätoimiset opiskelijat sekä alan ensimmäiseen tutkintoon opiskelevat ovat vapautettuja jäsenmaksusta.

Voit antaa työnantajalle valtakirjan periä jäsenmaksun suoraan palkasta. Jäsenmaksu sisältää myös terveydenhuoltoalan työttömyyskassan jäsenmaksun.

Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen.

Tervetuloa iloiseen ja osaavaan joukkoomme mukaan!